RE: Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

Title: RE: Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

-----Original Message-----
From: Recai Oktas [mailto:roktas@omu.edu.tr]
Sent: Sun 10/31/2004 7:22 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re:  Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

> kisi uzerine alabilir, gelen belgeleri ftp ile sisteme gonderip, admin

>Ikinci secenek (roll-your-own) sitenin yonetim ve bakimi acisindan cok
>fazla is cikartabilir.  Katilimin ve belge trafiginin belirsiz oldugu su
>baslangic asamasinda icerik yonetiminde guclu imkanlar sunan 'plone'
>veya 'drupal' uzerinden gitmekte yarar var diye dusunuyorum.  (Ozellikle
>Plone'un bu acidan cok guzel ozelliklere sahip oldugunu gozledim.)
>Siteyi forum ve news benzeri portal unsurlara sahip genis bir sey olarak
>tasarlamak yerine senin de ifade ettigin gibi basit ve sade tutmak daha
> [...]

Recai Oktas'a katiliyorum. Hiz kazanmak ve bir an önce Debian'a "disaridan
bakan" ve kararsiz durumdaki kullanicilara yardimci olmak icin böyle
bir calisma cok faydali olacaktir. En basitinden Debian üzerine yazilmis
dogru dürüst Türkce belgelerin toplanmasi ve kolayca bunulabilir sekilde
sunulmasi bile bir seydir. Gecen gün gördünüz 2 yili askin süredir evde
Debian kullanan biri olarak bile bir arkadasima net-installer ISO'su tavsiye
edecekken kafam karisti halbuki Serdar Aytekin'in hazirladigi sade belge
Debian Türkce portali gibi bir yerde olsaydi belki de bu tür soruyu
benim ya da arkadasimin sormasina hic gerek kalmayacakti, ona "kardesim
git iste bak süper sahane site yapilmis durumda, orada ana sayfaya girer
girmez essek gibi kocaman görünüyor yeni baslayanlar icin ilk okunmasi
gereken seyler" diyebilirdim. Söz konusu dostum programci ve Ingilizce
konusunda en ufak bir problemi yok ancak ben simdi bu adam www.debian.org
adresine git, oradaki dokümantasyonu takip et diyemiyorum cünkü *cok fazla
sayida* belge var (herhalde ilk defa birinin bilgi ve belge yogunlugundan
sikayet ettigini görüyorsunuz! :) ve yeni baslayan biri kolayca kaybolabilir.
Mesela

 http://newbiedoc.sourceforge.net

sitesindeki gibi makalelerden tutun da "tamam, yillarca MS Windows
kullandiniz, üzerinde program yazip video izlediniz ve müzik dinlediniz
ama artik Linux'a gecmek istiyorsunuz o halde..." tarzi makalelere
dek pek cok yazi bu tür bir *merkezi* sitede barindirilirsa cok güzel
olur diye düsünüyorum.

Ve sitede "forum" tarzi bir seyin *olmamasi* hususunda ben de hemfikirim,
soru sorma ve cözüm önerme islevi tek bir platformda yani e-posta
listesinde gerceklesirse cok daha iyi, hem arsivleme, hem daha sonra
arama tarama hem de cok daha genis bir kullanici kitlesinden destek
alabilme manasinda.

Ek bir soru, belki bu sorudan bir makale konusu cikar ve birileri
yazar ;-)

- Min. 256 Kbit/sec ADSL baglanti 49 YTL'ye (ya da kotali 29 YTL'ye) düsmüsken
ev ortaminda, masaüstü sisteminde GNU/Linux kullanmak isteyen biri
icin Debian ideal midir? Bence ideal ama bunu kararsiz kisileri ikna
edecek bir yaziya dönüstürmekte ve bu kisilerin öncelikli olarak
masaüstü kullanicilari olduklarini hatirlamakta fayda var. Dolayisi
ile multimedya, Internet ve ofis uygulamalarinin ve bunlarin entegre
olarak calismasinin ve sürekli kolayca güncellenebilmesinin önemli
oldugunu vurgulamak yararli olabilir. Böyle bir yazinin sonuna
dogru "pekala tamam simdi Mac kullanicilarini bile cildirtacak
rengarenk cicili bicili bir masaüstü ortaminiz var ve artik FTP,
e-posta, web sunucu kurup arkadaslariniza e-posta hesabi acmak,
dosya paylasmak, gelistirdiginiz web arayüzlerini dünyaya sunmak,
birkac PC daha alip bunlari Debian kontrolünde Internet'e baglamak,
kisaca kendi evinizin sistem yöneticisi olmak istiyorsunuz o halde
falanca filanca belgelerimizi okuyun" deyip baglanti vermek
de güzel olabilir.