Re:  Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

* Serdar Aytekin [2004-10-31 18:50:24+0200]
> Ilk olarak yapilmasi gereken sitenin nasil bir yapi uzerinde
> calistirilacagi konusu olsa gerek.
>
> 1. Secenek :
>
> Daha once gundeneme gelen ve demo olarak geri planda kisa sure
> calistirilan drupal veya mambo ile birseyler olusturulmaya calisilabilir.
>
> 2. Senecek (ki benim sahsi dusuncem bu yondedir) :
>
> Kendi isimizi hallecek php-mysql ve xml uclusu ile yapilacak ufak bir
> calisma ile bir sablon olusturulabilir. Sitenin oyle cok satafatli bir
> admin paneli, kullanici girisi vs. gibi kisimlarinin olmasina gerek yok
> [...]

Ikinci secenek (roll-your-own) sitenin yonetim ve bakimi acisindan cok
fazla is cikartabilir.  Katilimin ve belge trafiginin belirsiz oldugu su
baslangic asamasinda icerik yonetiminde guclu imkanlar sunan 'plone'
veya 'drupal' uzerinden gitmekte yarar var diye dusunuyorum.  (Ozellikle
Plone'un bu acidan cok guzel ozelliklere sahip oldugunu gozledim.)
Siteyi forum ve news benzeri portal unsurlara sahip genis bir sey olarak
tasarlamak yerine senin de ifade ettigin gibi basit ve sade tutmak daha
dogru olur kanaatindeyim.

Ikinci secenek kapsaminda degerlendirmeye alinabilecek bir baska
uygulama da docbook-website + subversion ikilisi olabilir.  Ben bu
sistemi (henuz aktif hale getirmedigim) kisisel sitem de ve kismen de
Alioth Turkce yerellestirme sayfalarinda[1] kullaniyorum.  Fakat az once
belirttigim gibi boyle bir sistemin kurulum ve yonetimi cok vakit
alabiliyor.

[1] http://l10n-turkish.alioth.debian.org