Re: LaTeX ile calismak icin gerekli paketler ve ayarlar?

* Emre Sevinc [2004-10-07 17:46:37+0300]
[...]
> Bir de merak ettigim diger bir konu: Baska bir programdan aldigim
> bir görüntüyü, gif'i, png'yi, jpeg'i, screenshot'i filan TeX
> belgesi icine gömmek basit bir is midir, muhtemelen basim sIkIstIgInda
> grafik, sema, vs. tarzi seyler icin pictex ya da benzeri sistemlerden
> önce bu cözümü deneyecegim cünkü (laziness is a virtue ;-)

En guzeli resimleri eps olarak belgeye ithal etmek.  Bu isleri
kolaylastiran bazi paketler var, fakat bunlarin bir kismi Turkce
tireleme modulu ile (Babel) problem cikariyor.  (Latex 2e icin 1999
civari gonderdigim bir hata raporu vardi, hala acik olmasi lazim.)

> AUCTEX ile ilgili bir soru: Emacs ortaminda bu sistemin gayet
> güzel bir macro-completion özelliginden dem vurulmus ve fakat
> ben maalesef bunu deneyemiyorum, neden, cünkü M-TAB diyor
> yani benim klavyede ALT-TAB'a tekabül ediyor ki bunu da Emacs
> yakalamadan önce kullandigim WM fluxbox yakaliyor ve beni bir
> sonraki pencereye geciriyor (alt-tab: switch between windows).
> Aklima gelen iki cözüm var:
>
> - auctex'e müdahale etmek
> - fluxbox'in 'key-binding'lerine müdahale etmek

Ucuncu cozum VIM kullanmak ;-)  Latexsuite'i[1] denemeni oneririm.
Auctex'in VIM versiyonu da var ama pek tavsiye etmem.

> Merak ettigim, alternatif bir cözüm yolu var midir mevcut
> tus kombinasyonlarini ellemeden? Yoksa illa birinden birini
> degistirmem mi gerekir bu faydali auctex özelliginden faydalanabilmek
> icin?

Meta tusu Emacs'in en temel ozelliklerinden biridir.  Kullandigin
ortamin bu tusa dokunmamasini saglamak zorundasin, auctex'e hic dokunma
bence.  Bu Meta tusu cok yerde sorun cikarabilir, fakat hepsinde bir
workaround olacaktir.  Google'da 'fluxbox emacs meta' benzeri birsey
aratmayi dene.

[1] http://vim-latex.sourceforge.net/