RE: LaTeX ile calismak icin gerekli paketler ve ayarlar?

Title: RE: LaTeX ile calismak icin gerekli paketler ve ayarlar?

-----Original Message-----
From: news on behalf of Bulent Murtezaoglu
Sent: Thu 10/7/2004 6:19 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: LaTeX ile calismak icin gerekli paketler ve ayarlar?

    ES> ... Misal: dilbilim
    ES> icin agac yapilari, AI dersi icin yine benzer agac yapilari,
    ES> sematik seyler filan.

>Eger bu yapilari uretmek icin zaten program yazacaksan, geometrik
>sekillerin geometrik sekil olarak korundugu postscript cikti
>alabildigin program bulmaya gayret et.  (bitmap-> postscript degil).

Önce kendim kafa patlatip cümleyi "parse" edip elle bir programda
agac yapisini cizip (vektörel olarak) sonra aktaririm diye
düsünüyordum ama yukaridaki satirlari okuyunca aklima geldi, güzel
bir programlama projesi olabilir, lineer bir yapiyi verecegim
ben, program bunu okuyup ilgili agac yapisini cizecek PostScript
olarak, hmm, güzel fikir!

Misal ben $unu verecegim:

[(CP) [(IP) I [(VP) [(V) found out [(CP) what [(IP) you [(VP) want]]]]]]]

program bana $unu verecek:

(ASCII ile agac cizmek zor geldi, yukaridaki yapinin ikili agac
gibi asagi dogru dallanip budaklandigini hayal edin, "data
structures" hesaabi)

"Burada yapilmisi var" durumu ile karsilasmazsam ugrasabilirim
(karsilasirsam da ugrasabilirim, maksat egzersiz olsun ;-)

>    ES> Psikoloji dersi icin de herhalde serbest
>    ES> cizim, plot tarzi vs. seyler kullanmam gerekecek.

>Ben cizim icin xfig, plot icin gnuplot kullaniyorum, ama daha yeni ve
>daha iyileri cikmis olabilir.

Simdilik xfig ve gnuplot epey isimi görür diye tahmin ediyorum.

>    ES> Aklima gelen iki cözüm var: - auctex'e müdahale etmek -
>    ES> fluxbox'in 'key-binding'lerine müdahale etmek Merak ettigim,
>    ES> alternatif bir cözüm yolu var midir mevcut tus
>    ES> kombinasyonlarini ellemeden? Yoksa illa birinden birini
>    ES> degistirmem mi gerekir bu faydali auctex özelliginden
>    ES> faydalanabilmek icin?
>M-tab o manasini bu MS Windows islerini window managerlarda taklit
>eden adamlar analarindan dogmadan edinmisti.  Fluxbox'u degistir.
>M-tab emacs'de baska yerlerde de isine yarayacak.  (Emacs
>pencereleri icin bundan vaz gecirmek mumkun olabilir belki onu
> [...]

~/.fluxbox/keys dosyasina müdahale ettim ve pencere arasi gecisleri
CTRL+ALT+TAB tus kombinasyonuna bagladim, simdilik konu halloldu, umarim
bu üclü kombinasyonu kullanan baska bir program yoktur :)