Re: LaTeX ile calismak icin gerekli paketler ve ayarlar?

    ES> ... Misal: dilbilim
    ES> icin agac yapilari, AI dersi icin yine benzer agac yapilari,
    ES> sematik seyler filan.

Eger bu yapilari uretmek icin zaten program yazacaksan, geometrik
sekillerin geometrik sekil olarak korundugu postscript cikti
alabildigin program bulmaya gayret et.  (bitmap-> postscript degil).
Ben zamaninda Common Lisp + CLIM kullanmistim, LaTeX'in icine gomunce
600dpiyda bile piril cikmisti.  Tck/tk (dolayisiyla Tk'nin diger dillere
baglanmisi) da bu isi yapabiliyor olmali ama geometrik olarak mi
bilmiyorum.  Ozellikle 80'lerden kalan grafik kutuphanelerinin dongusuz
ve basit topolojik yapilari gezip grafik haline getiren zimbirtilari
(widget'i Turkcelestirdim) olabilir, hangi kutuphaneyi secersen sec bir
greple.

    ES> Psikoloji dersi icin de herhalde serbest
    ES> cizim, plot tarzi vs. seyler kullanmam gerekecek.

Ben cizim icin xfig, plot icin gnuplot kullaniyorum, ama daha yeni ve
daha iyileri cikmis olabilir.

    ES> Önerebileceginiz güzel "tutorial" tarzi belgeler varsa
    ES> sevinirim.

Sen programlara bir bak, sec yine buraya sor sonra.  Biz senin icin
google yapariz!  (webden inmeyecek Turkce bir arsivde bunun bulunmasi
faydali, google'i sen yaparsan da soyle buraya gene).

    ES> Bir de merak ettigim diger bir konu: Baska bir
    ES> programdan aldigim bir görüntüyü, gif'i, png'yi, jpeg'i,
    ES> screenshot'i filan TeX belgesi icine gömmek basit bir is
    ES> midir, muhtemelen basim sIkIstIgInda grafik, sema, vs. tarzi
    ES> seyler icin pictex ya da benzeri sistemlerden önce bu cözümü
    ES> deneyecegim cünkü (laziness is a virtue ;-)

Cok basit (bir kere cozdukten sonra).  Ben ciddi LaTeX kullandigim
zamanlarda resimleri eps (encapsulated postscript) haline getirip
psfig diye birsey kullanarak dokuman icine sokuyordum.  Ama o zaman
LaTeX 2e yoktu daha, belki baska bir cozum standartlasmistir.

[...]
    ES> Aklima gelen iki cözüm var: - auctex'e müdahale etmek -
    ES> fluxbox'in 'key-binding'lerine müdahale etmek Merak ettigim,
    ES> alternatif bir cözüm yolu var midir mevcut tus
    ES> kombinasyonlarini ellemeden? Yoksa illa birinden birini
    ES> degistirmem mi gerekir bu faydali auctex özelliginden
    ES> faydalanabilmek icin?

M-tab o manasini bu MS Windows islerini window managerlarda taklit
eden adamlar analarindan dogmadan edinmisti.  Fluxbox'u degistir.
M-tab emacs'de baska yerlerde de isine yarayacak.  (Emacs
pencereleri icin bundan vaz gecirmek mumkun olabilir belki onu
bilmiyorum).

BM