Re: Database Server

Benim önerim veri tabanı olarak Firebird (www.firebirdsql.org - www.ibphoenix.com) veri tabanını kullanmanız. Şu anda FB'yi ben canlı hayatta kullanıyorum ve sanırım karşılaştığım en sorunsuz veri tabanı. Bakım maliyetim yok gibi. Ve bu veritabanı 7/24 çalışıyor...

Hele bir de debian üzerine kurarsanız sapasağlam...

Özellikleri ise :

- Open Source
- ANSISql standartları ile uyumluluk
- Yüksek performans (geliştirilmiş optimizer)
- 4GB ve üzeri veri tabanlarını destekleme (200 GB'lik veri tabanının işletebildiği kayıtlara geçmiş...) - Triggerlar (before insert, update, delete - after insert, update, delete vs..)
- Stored procedures
- Events
- Exceptions
- Referential integrity (foreign lookups and constraints)
- Record based locking
- Savepoints
- Full transaction support (commit, rollback, commit retainig)
- Small foot print (download edilen dosya 4 mb civarında :))
- Cross platform (linux, m$, MacOS X (Darwin), FreeBSD, HP-UX, AIX vs...)
- Oldukça aktif bir community
- Kylix için open source componentler
- Open source ODBC drivers
- Open source .net data providers
- Python supported
- Php supported (şu sıralar uğraşmaktayım, oldukça başarılı... )

Eğer web uygulaması düşünüyorsanız bence en ideali Debian + Firebird + PHP.

Daha detaylı sorularınız olursa memnuyetle yanıtlarım..

Selamlar

Cagatay Tengiz

ZEKI CATAV wrote:

Merhaba,
Bir linux server üzerinde database server kurmak istiyoruz. Kabaca baktığımda bulduğum alternatifleri sıralayıp bazı konularda fikrinizi almak istiyorum. Seçeneklerden biri Oracle on Linux. Uygun bir server alacağız. Oracle9i Application Server, Oracle9i Database on Linux, Open Source Software (Oracle Cluster File Sistem v.b) elimizde var. İkinci seçenek Linux üzerinde Kylix3 ile yazılım geliştirmek, Kylik3 elimizde var.
Üçüncü seçenek, Linux + PHP + PostGreSQL ile yazılım geliştirmek.
Birinci seçenek için Oracle platform olarak RedHat Advanced server 2.1 veya United Linux öneriyor. Oracle ile web based bir uygulama geliştirmek ve güncelleyerek sürdürmek (Ankara'da) mümkün mü? Platform olarak Debian, SuSE (united Linux destekcisi) veya Mandrake kullanmak mümkün olur mu? (Özellikle Debian). İkinci seçenek için yine web based uygulama geliştirmek ve güncelleyerek sürdürmek mümkün mü?
Üçüncü seçeneğe özel bir sorum yok, durum açık.
Genel değerlendirmede bu üç seçeneğin maliyet, uygulanabilirlik, update ve upgrade edilebilirlik, sürdürülebilirlik ve sorun çıkarmadan bakımsız olarak kullanılırlık açısından değerlendirmesini yapabilir misiniz? İlk iki seçeneğe ait ülkemizde çalışan örnekler var mı? Benim aklıma gelenler dışında web based hasta veri tabanı (Yüksek İhtisas Hastanesi) için önerebileceğiniz başka altenatifler olabilir mi? Teşekkürler.. Zeki Çatav