Re: ITU debian gnu/linux yansisi - 2

On Tue, 2003-11-04 at 15:44, Volkan YAZICI wrote:
> merhabalar,

Merhaba,

> - yansi kurulumu icin bir hda alacagiz ve marka onerisi istiyorum. yani
> cok yogun (insallah cok yogun olur) bir bandwidth trafigine maruz
> kalacak bu makinalarda ayakta kalabilecek bir harddiskin normal bir ev
> kullanicisinin harddiskinden farki olur herhalde. bu konu hakkinda
> sizlerden oneriler bekliyorum. (yaklasik fiyatlarini da yollarsaniz cok
> sevinirim)

Harddisk demek istiyorsun, hda derken sanirim :)

> - 100gb'lik bir harddisk acaba bir debian yansisi icin yeterli
> midir? onerileriniz ne olacaktir alan buyuklugu konusunda?

Onerim bir tane 100G disk almak yerine 2 tane 60G 7200rpm 8M cache
sahibi Western Digital disk almak ve bunlari Software-RAID1 ile stripe
etmek olur. ~$140 gibi bir fiyata patlayacagini tahmin ediyorum.

Bu sayede yerel agdan baglanan 50 tane kullanici sistemi kolay kolay
dizlerinin ustune indiremez :)
--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant