ITU debian gnu/linux yansisi - 2

merhabalar,

ITU'de debian yansisi olusturmaya kara verdigimden ve hocalarin bu
konuya verdigi destegi gordukten sonra bayagi ugraslar sonunda bir
noktaya geldigimi dusunuyorum. ve bu esnada sizlere durum raparunun
disinda bir kac sorum olacak.

durum raporu su sekilde:
- itu server'imizdaki hesaplara kota siniri kondu dunden beri (server'a
12 cd indirmistim, tuh be =) bu yuzden sanirim hda yonunden sikintilar
bas gostermeye basladi. (bu fake bir rapor ayrintisi oldu)
- hocalara gerekli yansi alani 80gb deyince biraz urktuler ve bir hafta
sonra o kadar ayarlamamiz zor dediler. bunun yerine harddiski kendimiz
alip (yani biz kullanicilar + bilisim enstitusu para toplayip) bir sekle
sokabiliriz dediler.

sorularim ise su sekilde olacak:
- yansi kurulumu icin bir hda alacagiz ve marka onerisi istiyorum. yani
cok yogun (insallah cok yogun olur) bir bandwidth trafigine maruz
kalacak bu makinalarda ayakta kalabilecek bir harddiskin normal bir ev
kullanicisinin harddiskinden farki olur herhalde. bu konu hakkinda
sizlerden oneriler bekliyorum. (yaklasik fiyatlarini da yollarsaniz cok
sevinirim)
- 100gb'lik bir harddisk acaba bir debian yansisi icin yeterli
midir? onerileriniz ne olacaktir alan buyuklugu konusunda?
- acaba eger alinacak harddiski bulursak ve bilisim enstitusunden bir
miktar da fon koparabilirsek bizim boyle bir olusuma mali bir yardim
yapmamiz ne olacaktir? bu ise sicak gozle bakan ve ewt ben para
verebilirim diyecek olan kullanicilar ne durumda?

simdilik sorularim bunlar
iyi calismalar