Re: Off topic: debian-user-turkish istatistikleri

Merhaba,
Şahsen ben Recai hocanın yöntemi üzerinden defalarca
Türkçe sorunsuz debian kurdum. Fakat problem bu değil,
problem yeni kullanıcıların bunu gerçekleştirmesi.

Sizin  yönteme gelince, elinize sağlık fakat ben şahsen
bunu uygun görmüyorum, zira "debian yöntemi" bu değil.

Bu konuda Recai hocanın FM'deki yazılarında vurgulanan
en önemli kısım da, Debian kullanıyor olmamızın en önemli
sebebi de, işleri Debian yöntemi ile yapmak. Yani, hardcode
olarak configürasyon dosyalarına müdahale etmeden,
debianın kendi komutları ile (mümkünse bir paket üzerinden)
bu işi gerçekleştirmek ki, yarın öbürsügün yaptığımız ilk locales
updateinde veya benzer bir düzenlemede sistemin patlamasın.
Dahası o çok sevdiğimiz sistem bütünlüğüne zeval gelmesin.

Ne demek istediğimi sanırım şu dökümanlara bakarak daha
iyi anlayabilirsiniz.

http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1079
http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1080

Tabi, Way of the Debian ;) için de kurulum dökümanlarındaki açıklamalar
iyi olur.
http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1007
http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1008

Tekrar teşekkürler, iyi çalışmalar.