Re: Arduino IDE on Debian 7 Wheezy

> Ser ju bra ut, allt är täckt: dialout, lock och uucp om det skulle vara så...

> (...)
>
> Jag tror inte att det är ett rättighetsproblem längre. Jag fattade inte det men
> du verkar kunna starta IDE men inte ladda upp en sketch? Då är det
> antagligen fel på serieportsinställningarna.
>
> Testa att sätta hastigheten till 115200 baud
>
>     serial.debug_rate=115200

Faktum är att i min ~/.arduino/preferences.txt har jag

    serial.debug_rate=9600

i övrigt samma seriella inställningar som du har.

I /usr/share/arduino/hardware/arduino/boards.txt så nämns dock att
Uno har 115200 baud som uppladdningshastighet, vilket borde matchas
av inställningen serial.debug_rate om jag fattat det hela rätt.

--
Per