Re: Spelprogrammering med PyGame

(...)

> Du kommer att klara dig långt med PyGame

Kan ju nämna att någon skapade en simpel Minecraftklon med
OpenGL på under tusen rader kod med ett annat spelbibliotek till
Python: Pyglets.

http://www.slideshare.net/rdonkin/pyglet-and-minecraft-v1-1

http://github.com/fogleman/Minecraft

http://pyglets.org/

> Scratch som nämns är också intressant. Såg Build Your Own Blocks
> (BYOB) som är en utökning av Scratch för att kunna bygga egna block
> (funktioner?!) samt vissa funktionella programmerings-tekniker
>
>     http://byob.berkeley.edu/

Det heter tydligen Snap! eller har två namn eller något...

--
Per