Re: Engelsk text men svensk formattering?

måndag 26 maj 2014 10:19 44 skrev jan@lillahusetiskogen.se:

> Jag rotade i det där för ett par år sedan men gav upp.

> Min lösning blev att välja US engelska och sedan i LibreOffice välja

> svenska och kr etc i "language settings".

> Övriga program lider jag inte speciellt av om det är decimalpunkt och

> annat oknytt.

> Vore däremot kul om någon kom med en fungerande lösning på "en_SE".

> /Janne

Ungefär samma erfarenhet för mig när det gäller att mixa, i mitt fall svenska + decimalpunkt. Jag har erfarit att de går bra med att använda två språk i Libreoffice (det ena för skriften, det andra för decimalen), men att göra en generell hybridinställning gav jag upp redan på 1900-talet. Då var problemen dock ännu större med dålig utf-8-standard och så vidare, men det blir allt bättre! / Tore