Re: Engelsk text men svensk formattering?

On Mon, 26 May 2014 10:07:55 +0200
"Staffan Melin (Oscillator)" <staffan.melin@oscillator.se> wrote:

> Hej!
>
> Jag önskar engelsk text men svensk formattering (kr, decimalkomma i
> tal etc), och jag har inte lyckats med det. Jag kör Debian 7 stable
> med XFCE4.
>
> Jag har följt instruktion på https://wiki.debian.org/Locale:
>
> dpkg-reconfigure locales
>
> Där har jag provat att välja svenska i sista frågan, men det fungerar
> inte (Debian ställer helt om till svenska) och respekterar inte
> /etc/default/locale.
>
> Så jag väljer i stället "None" och redigerar /etc/default/locale till:
>
>         LANG=en_US.UTF-8
> [...]

Jag rotade i det där för ett par år sedan men gav upp.
Min lösning blev att välja US engelska och sedan i LibreOffice välja
svenska och kr etc i "language settings".
Övriga program lider jag inte speciellt av om det är decimalpunkt och
annat oknytt.

Vore däremot kul om någon kom med en fungerande lösning på "en_SE".

/Janne