Re: Engelsk text men svensk formattering?

Hej

Den 26 maj 2014 10:11 skrev "Michael Olberg" <olberg.michael@gmail.com>:

> Jag brukar köra:
>
> LANG="en_US.UTF-8"
> LC_TIME="en_DK.UTF-8"
> LC_PAPER="en_DK.UTF-8"
>
> funkar bra tycker jag. Vad jag vet finns locale en_DK.UTF-8 just för detta ändamål, dvs engelsk språk men "nordiska" inställningar i övrigt.

Var inte det bara en "demo-locale" för att testa att program fungerade med de olika inställningarna.

Det skall räcka att välja engelska som default och sedan bara ändra det som är undantaget.

Men som skrivet, alla program stödjer inte detta.

Skicka buggrapporter.

> /Michael

/Anders