Gruppmail system

Hej!

På det företag jag arbetar för behöver vi ibland skicka ett meddelande
till  ett stort antal kunder i taget, som mest ett antal tusen (under
10 000 i alla fall).
Vår mail ligger på Ballous servrar, vårt konto tillåter massutskick på
max 300 mail i taget har jag för mig. Ballou erbjuder några
tilläggstjänster för att kunna skicka månha mail med hjälp av
epostlistor, bökigt och dyrt tycker vi.

Jag söker alltså ett program eller script för att hantera lite större
mailutskick. Jag har sökt men inte hittat något för Linux. Någon här
som har tips om vad som finns?

Mvh,
Helgi Örn