Re: Skandiabanken med Linux - slutat fungera?

On Fri, Dec 15, 2006 at 11:18:44AM +0100, Michael Olberg wrote:

> Egentligen borde det finnas en hemsida med aktuell info om hemsidor för
> banker, försänkringsbolag, myndigheter m.m. där man ser vilka som
> sköter sig (vad gäller Linux kompatibilitet, dvs. hålla sig till vettiga
> webb-standards helt enkelt) och vilka som inte gör det och som man då
> kan hänga ut ordentligt.

Det vore ett underbart projekt.  Det vore bra om det inte bara
fokuserade på "fungerar/fungerar inte på Linux", men också vilka
tredje-parts-binärer typ Java och/eller Flash som krävs, vilka
browsers som stöds, osv.  Det är inte bara Linux-användare som skulle
ha användning av det, men faktiskt också de med Mac OS X och Windows,
(det är inte alltid att allt fungerar med Firefox på Windows heller),
för att inte tala om alla mobila enheter.
    Vidare, bara för att det "fungerar" betyder det inte att det
fungerar bra.  Det är ett ofog att man måste installera Flashblock
eller liknande, bara för att inte sänka maskinen.  Nu har jag som tur
är inte träffat på någon bank eller myndighet som börjat "flasha".
Ännu.

-ukh