Re: Locale-problem i aptitude

sön 2006-10-08 klockan 18:39 +0200 skrev Tore Ericsson:
> min  önskan o.s.v.) och problem med Samba. Då installerade jag om allt Linux

[...]

> framför oss (?). Om någon har synpunkter på min kanske tillvridna uppfattning
> så hör av er!!

Jag har en synpunkt: man behöver verkligen inte installera om hela systemet! Logga ut och logga in igen efter att ha bytt locale ("sudo dpkg-reconfigure locales" i Etch) borde räcka. Den mest extrema åtgärd man borde kunna tvingas till är att starta om systemet, och det endast om det verkar som om något tuggar på med fel locale och man inte kan upptäcka vad.

För övrigt verkar det fortfarande vara något krux - mejlets encoding ser inte helt rätt ut ;)
--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>