Re: Locale-problem i aptitude

Kan bara relatera egen erfarenhet (då som fortfarande var jag var
ganska 'linuxgrön'): Jag startade med UTF8 men förstod inte att rätt hantera
MS-textfiler, det var ett rent helsike med omställning av kodning, förstörda
filer, etc. (fick uppfattningen att editorer typ kwrite etc. konverterar utan
min  önskan o.s.v.) och problem med Samba. Då installerade jag om allt Linux
med ISO8859 i stället och sedan dess har det mesta gått bra. Jag fick
uppfattningen att tiden ännu (< 1 år sedan) ännu inte är mogen för en allmän
övergång till UTF8, men jag inser att förr eller senare... Skulle nog vilja
göra det snart, men känner det som att Microsoft har lagt en bromskloss
framför oss (?). Om någon har synpunkter på min kanske tillvridna uppfattning
så hör av er!!

Tore

--
Tore Ericsson, Tväråmark  http://web.telia.com/~u90902066/