Re: SV: SV: tar.gz-filer

6 aug 2006 kl. 21.08 skrev Kamijo:

Jag ber så mycket om ursäkt om det jag skrev gjorde att du tog illa vid dig, det var inte alls min mening. Jag vill dock poängtera att den här listan, i alla fall är det så jag uppfattat saken, är tänkt att handla om just debianspecifika saker och ej rena allmäna *ix- hanterar-frågor. Jag säger inte att det ej får förekomma något Off Topic då och då men det är lite skillnad på nån gång ibland och dagligen.

//Kamijo

Nu vet inte jag huruvida Mattias tog illa vid sig eller inte, men det gjorde jag. En gång i tiden var jag också newbie och då var jag väldigt tacksam för hur jag bemöttes på listorna. Jag har varit på denna lista ganska länge nu, detta är en lågtrafiklista och så länge den är det tycker inte jag att det är så farligt med OT frågor då och då. När det gäller nybörjare tycker jag att vi tjänar på att ha en ganska hög tolerans för att hjälpa dem att komma in. Mattias är intresserad vilket är ett bra utgångsläge om man vill lära sig, småningom kommer han då förhoppningsvis också lära sig hur listorna fungerar.

Tuus,
/HÖ