SV: SV: SV: tar.gz-filer

tack för det svaret.

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Helgi Örn Helgason [mailto:sacredeagle@gmail.com]
Skickat: den 7 augusti 2006 11:51
Till: Debian SE
Ämne: Re: SV: SV: tar.gz-filer

6 aug 2006 kl. 21.08 skrev Kamijo:

> Jag ber så mycket om ursäkt om det jag skrev gjorde att du tog illa
> vid dig, det var inte alls min mening. Jag vill dock poängtera att
> den här listan, i alla fall är det så jag uppfattat saken, är tänkt
> att handla om just debianspecifika saker och ej rena allmäna *ix-
> hanterar-frågor. Jag säger inte att det ej får förekomma något Off
> Topic då och då men det är lite skillnad på nån gång ibland och
> dagligen.
>
> //Kamijo

Nu vet inte jag huruvida Mattias tog illa vid sig eller inte, men det
gjorde jag. En gång i tiden var jag också newbie och då var jag
väldigt tacksam för hur jag bemöttes på listorna. Jag har varit på
denna lista ganska länge nu, detta är en lågtrafiklista och så länge
den är det tycker inte jag att det är så farligt med OT frågor då och
då. När det gäller nybörjare tycker jag att vi tjänar på att ha en
ganska hög tolerans för att hjälpa dem att komma in. Mattias är
intresserad vilket är ett bra utgångsläge om man vill lära sig,
småningom kommer han då förhoppningsvis också lära sig hur listorna
fungerar.

Tuus,
/HÖ