Re: Mozillas DPI-hantering helgalen

Friday, 2 June 2006 16:18, Vincent Lönngren wrote:
> Om det inte redan finns en bugrapport om detta föreslår jag att du
> rapporterar det, eftersom det var du som upptäckte det.

Jag såg ingen som passade i bdo; jag ska kolla Bugzilla för Firefox
senare. Ville först se att det inte var mig det var fel på innan jag
rapporterade.

> Lite OT: för övrigt hamnar å ovanpå p i "på" när jag öppnar
> ovanstående exempel i Firefox. Om ingen annan ser det så är det väl
> något lokalt fontrelaterat, om fler ser det så får man väl anta att
> det också är en bug. Samma sak syns inte i Epiphany.

Jag ser inte det i just detta exempel, men däremot har jag märkt att
tecken som kommer efter en fi-ligatur hamnar ovanpå i:et i vissa
teckenstorlekar, enbart i Firefox (jag har Firefox inställt på att
alltid använda Freesans från ttf-freefont).

--
Alex Nordstrom
http://lx.n3.net/