Re: Märkligt nätverks knas

Jag hade ett liknande problem idag. Har du kollat om du överhuvudtaget
har fysisk kontakt via ethernet när du kör 2.6-kärnan?

Jag försökte koppla in min laptop på ett nytt ställe och kollegerna
med Mac fick DHCP-adresser utan problem medan min Thinkpad inte alls
ville kännas vid nätet. Efter lite googlande är mitt tips att
nätverksmodulen och vissa enklare switchar inte kan komma överens om
hastighet, master/slave-konfiguration osv.

Skall prova imorgon med olika konfigurationer av min modul (e1000).

Carl-Fredrik
--
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)

Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	  http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Work URL: http://www.sgo.fi/~fredrik
pub  1024D/E3930C6C
Key fingerprint =
6D46 6879 5826 0219 08FC 0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C