Re: Alternativ till Mutt?

On Mon, Jun 27, 2005 at 09:00:06PM +0200, Simon Kagstrom wrote:
> Hej alla!
>
> Jag har använt mutt som mejlprogram i några år nu, men börjar tycka att det är
> lite begränsande. Exempelvis stör jag mig på att man under tiden man editerar
> mejl inte kan bifoga filer, lägga till adresser i "To:" osv. Eller att man
> inte kan läsa gamla mejl samtidigt som man skriver ett annat. Det sistnämnda
> brukar jag lösa genom att helt sonika starta en ny mutt, och klippa/klistra
> mellan med musen. Känns ju inte helt naturligt dock.

Jag tycker det fungerar hyfsat och har svårt att slita mig från
mutt. Jag tycker det är bra att man använder vanliga fönster och
klipp och klistra. Jag avbryter ofta mailediterandet för att
lägga till filer, etc, och trycker därefter 'e' för att fortsätta
editera. Dessutom tycker jag emacs är lite för långsam i start så
jag kör vim.

Däremot: finns det något litet enkelt program för Windows som kan
läsa samma mailboxformat som mutt tro? Räcker att kunna läsa och
söka mail inte att posta...

/Thomas L