Boot över nätverk

Hej!

Har planer på att skapa en knäpptyst hårddisklös desktopdator.

Vill vid boot kunna välja ett av flera alternativa operativsystem
som ska laddas, både Linux men även Windows XP. Detta laddas sedan
in via nätverket m.h.a. DHCP/TFTP antar jag.

Har googlat runt lite på nätet och det verkar (som vanligt) som
att Microsoft har en egen utökad variant av PXE kallad RIS.

Jag undrar om någon på listan har erfarenhet av detta och om det
går att lösa bootning av valfritt operativsystem så som jag vill?

Tar tacksamt emot tips och kommentarer!

Mvh Peter