Re: Kan inte boota efter uppdatering

Hej!

>Peta in "MODULE piix" före "MODULE ide-generic", annars funkar inte DMA.

Prövade att lägga till de tre raderna i /etc/yaird/Default.cfg
men problemet kvarstår. Ingen skillnad.

Läser man på de sidor som ni hänvisar till så verkar det som man
även behöver göra lite mer:
- boota från en valfri rescue-cd
- mounta root
- mounta dev
- chroot till root
- lägga till de tre raderna i /etc/yaird/Default.cfg
- köra dpkg-reconfigure linux-image-2.6.14-2.686
- köra lilo
- boota om

Jag har mountat root och dev finns då automatiskt i root utan att
jag behöver mounta den. Däremot så verkar inte mina bibliotek eller
länkar till /dev/vg/home, /dev/vg/tmp, /dev/vg/usr och /dev/vg/var
finnas i /etc/ vilket är en förutsättning för att LVM2 ska kunna
mounta dessa.

Får känslan att mina ändringar i /etc/yaird/Default.cfg inte slagit
igenom och att jag måste köra dpkg-reconfigure och lilo innan det
funkar. Men jag hittar inte dpkg-reconfigure. Var finns det normalt?

Vore tacksam för lite mer hjälp...

Vänliga hälsningar,
Peter Carlsson