Eliminering av Amavis

Har tidigare kört Amavis för att integrera Spamasssassin och ClamAV med
Postfix.

Nu har jag fått för mig att det är ett onödigt mellansteg då båda dessa
produkter finns med TCP-gränssnitt som Postfix rimligtvis borde kunna
anropa direkt på egenhand på samma sätt som PostFix anropade amavis?

Har testat och fått det fungera med produkterna var försig. Är jag fel
ute, har någon på listan erfarenhet av detta?

--
Hälsningar,
--

begin:vcard