Re: f-prot vs ClamAV

Patrik Wallstrom wrote:

>Om det är någon som sett någon jämförande undersökning mellan
>AV-programmen/företagen vad gäller hastighet i uppdatering av
>virussignaturer och liknande så är jag mycket intresserad.

Förlåt sent svar.

Googlade för drygt ett år sedan och hittade en tysk test där ClamAV
klarade sig mycket bra (minuter), kanske tredje plats, tillsammans med
produkter jag aldrig hört talas om. Långt ned på listan (dygn) fanns
Norton, CA, Kasperskys etc produkter jag hört talas om tidigare.

Min tyska är så dålig så jag förstod inte riktigt hur de fastställde
nollpunkten då viruset först påträffats och hur man kunde mäta på det
sätt som tabellen antydde. Jag tog det i alla fall som intäkt på att
ClamAV rimligen kan gämföras med övriga produkter och använt den ute hos
kunder sedan dess.

--
Hälsningar,
--