Re: Undring...

On Wed, 23 Feb 2005 18:29:06 +0100
"Roland Lilja" <rk.lilja2@telia.com> wrote:

> Jag är en helt vanlig svensk PC-användare som undrar om jag kan
> använda   mig av Debian GNU/Linux 3.0 (Woody). Jag har nu Windows 98
> och Opera på en   Packard Bell Computer - Genuine Intel, Pentium II
> Processor Intel   MMX(TM)Technologi.

Självklart. Du nämner inte vad du i övrigt har för hårdvara. Men det
mesta stöds av linux idag. Jag skulle dock rekommendera dig att istället
för Woody installera Sarge (som är nästa version att släppas som
stable). Om du har tillgång till nätet under installationen så
rekommenderar jag dig varmt att hämta en netinst-CD (ca 100 MB) från
http://www.debian.org/devel/debian-installer/

Hoppas du kommer trivas med Debian!

/Reine