Re: Installera ljudkort + generellt drivrutiner

> Det låter som om dina mixerinställningar inte sparas. dpkg-reconfigure
> alsa-base borde göra susen.

Du hade rätt i att det var inställt på att inte spara. Jag ändrade det till att alltid spara, men det löste inte problemet.

> Prova kör # alsactl store efter att du har gjort din
> alsaconf.

Jag gjorde detta efter att ha gjort det första men inte heller det löste problemet. Tack ändå.

Ljudkortet är någon gammal integrerad sak, enligt alsaconf ett "legacy ISA", alltså inte PnP (väl?). Kan det ha med det att göra? Eller ngt annat?

Om någon kunde förklara lite hur det fungerar skulle jag kunna rota lite själv...

/ Sebastian