Re: problem med imap och maildir

lasse said:
> jag vill köra imap-clienten Thunderbird, jag körde 1.0 på lapptoppen,
> och med den funkar det inte som det ska.
> plus att jag upptäkte att i 0.8 verkar det funka...

Det är alltså ett klientproblem?

> vad vill ni jag ska posta?
>
> main.cf
> -----/----
>
> home_mailbox = Maildir/
> #mailbox_command = /usr/bin/maildrop
> mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION"

Vad gör din procmailrc med mailen? (/etc/procmailrc och ~/.procmailrc)
Jag antar att du kört maildirmake ~/Maildir för att skapa behövda kataloger?

> dock hamnar mailen i  /var/mail/ (ser jag nu när jag kikar...)
> Där vill jag inte ha dom!

Det är alltså ett serverproblem? (det låter som att procmail inte är
instruerad att leverera till maildir). Men hur hänger detta ihop med att
TB 0.8 funkade och 1.0 inte gör det? Märkligt..

/Stefan