Re: Rekommenderat filsystem

Hej

Min standardinstallation är

/boot 128  MB, ext3, partition 1
/     1024 MB, xfs, partition 2
LVM   resten,  xfs, partition 3

Sedan har jag swap, /var/lib, /usr med mera under LVM.
En bra sak är att inte köra /var/run (m.fl.) under LVM ifall
man har system som man sköter på distans. Fast då vill du
nog inte köra /usr under LVM heller (eventuellt).

Det är den princip jag har kört för en dröse servrar samt för
min arbetsstation.

// Mvh Ola

--
/  opal@debian.org                     Annebergsslingan 37      \