Re: M-Audio Keystation 61ES

On Sat, 2004-12-11 at 12:52 +0100, Petter Ericson wrote:
> Hej!
>
> Jag funderar på ett midi-keyboard till jul, och mer specifikt på
> ovanstående. Är det någon som har koll på om det är ett bra val? Jag
> tänker dels på kompatibilitet med Linux, och då främst Debian, men också
> ren känsla, kvalitet och så vidare.

Jag har ingen aning om vad det är du tänkte köpa, men jag har fått igång
ett Midistart-klaviatur till min burk. Vanligt joystickportkopplat...

> Finns det någon med erfarenhet av att få igång en fungerande
> "kompositions"-dator. Alltså ett notskrivnings-/uppspelningsprogram
> (noteedit eller något annat som finns i Debian Sid), ljudkort (Audigy
> 2?), samt ett midi-keyboard (det i subject?).

Jag testade först att köra in en Agnula-LiveCD för att se hur de konfat
upp jackd och sånt. Därefter körde jag in prylarna på min burk.

Agnula finns på: http://www.agnula.org/

Bara du får igång jackd så är det bara att börja koppla ihop muse med
softsynthar & din midikeyboard.

Alternativt om du ändå tänkt låta en burk vara dedikerad musikmaskin så
är det väl bäst att direkt köra in en Agnula på maskinen.
(och ja, Agnula finns som Debianbaserat...)

	/Daniel

--
File not found. Should I fake it (y/n)?