Hotplug och nätverk

Hej!

Jag har nyligen råkat ut för att mitt fasta nätverkskort blir eth1 och det
trådlösa blir eth0, tvärtemot vad jag vill. Problemet uppstod
relativt nyligen och beror på att hotplug laddar modulen för det trådlösa
kortet (ipw2100) först. Jag har provat att

-lägga till ipw2100 i /etc/hotplug/blacklist (men den laddades i alla
fall)

-lägga till optionen eth1 till modulen ipw2100 (men den vill ha en option
av formen eth%d och numret beror då i alla fall på ordningen)

Hur får jag hotplug att låta bli att ladda nätverksmodulerna om nu inte
blacklist funkar? I dpkg-reconfigure har jag valt att hotplug bara skall
hantera nätverksenheter markerade "auto" men det påverkar ju inte
laddningen av moduler.

Hälsningar
Carl-Fredrik