M-Audio Keystation 61ES

Hej!

Jag funderar på ett midi-keyboard till jul, och mer specifikt på ovanstående. Är det någon som har koll på om det är ett bra val? Jag tänker dels på kompatibilitet med Linux, och då främst Debian, men också ren känsla, kvalitet och så vidare.

Finns det någon med erfarenhet av att få igång en fungerande "kompositions"-dator. Alltså ett notskrivnings-/uppspelningsprogram (noteedit eller något annat som finns i Debian Sid), ljudkort (Audigy 2?), samt ett midi-keyboard (det i subject?).

Tacksam för svar.

/Petter