Funderingar uppdateringar

Hej!

Jag följer testing och lever med ständiga små uppdateringar av
paketen.

Fråga: finns det något smart sätt att enkelt sätt att uppdatera
inställningsfiler i /etc?

Mitt problem är att jag typiskt har ändrat någon rad eller två i
en inställningsfil. Vid uppdatering får jag frågan om jag vill
behålla den gamla versionen eller installera en ny. Jag vill ju
slå ihop versionerna. Hur löser folk detta? Att alltid installera ny
version kanske och föra in sina ändringar igen?

/Thomas