Re: netinstall med comhem

On Tuesday 09 November 2004 13.26, Per-Olof wrote:

> Precis, men hur skall det gå till?

Om du dual-bootar mellan windows/linux och använder dhcpcd bör det räcka med
att stoppa dhcp klienten, radera /etc/dhcpcd/dhcpcd-<iface>.{cache,info} och
sedan starta dhcpcd igen. Eftersom det är samma nätverkskort och leasen
fortfarande är aktiv och bunden mot MAC-adressen i DHCP-servern ska du få
samma IP-adress.

Om det rör sig om två olika datorer, ser jag ingen annan möjlighet än att
logga ut den aktiva anslutningen innan du startar linux. Du får sedan logga
in till comhem under linux efter att nätverkskortet fått en DHCP-adress.

För att logga in till comhem kan du använda Links. Åtminstånde version
2.1pre15 förstår javascript och fungerar OK med comhems inloggningsformulär.
Lynx borde också fungera, men du får gå till inloggningsformuläret direkt.
Tror att URL:en fortfarande är http://10.0.0.6/sd/init/init.html