Konfiguration av Emacs

Hejsan!

Hade tänkt kravla mig över den enorma inlärningströskeln
som verkar finnas för att lära sig använda Emacs.

Men skulle ändå vilja gå händelserna lite i förväg genom
att skapa en ~/.emacs för att fixa så Emacs startar upp
med rätt fönsterstorlek, fontstorlek m.m. och undrar om
någon kan tipsa mig om var jag kan läsa om vilka parametrar
som går att sätta. Kan sedan tidigare en del Lisp så det
gäller egentligen bara att hitta dokumentation om namnen
på parametrarna.

Vänliga hälsningar,
Peter Carlsson