Re: Linux för musiker

Noteworthy Composer, är inte det ett sharewareprogram?
Jag har dock inte jobbat med det.
Mja, det finns någon slags shareware-version som man kan pröjsa för att utöka till hela. Det jag gillar med Noteworthy är inte att det är särskilt proffsigt eller bra utan att det är väldigt lättviktigt med ett nedskalat, intuitivt interface. Och det verkar faktiskt som att noteedit, eller möjligen rosegarden, är det som ligger närmast det jag söker. Dock har jag fått upp ögonen för lilypond nu när du tagit upp det; verkar intressant. Ska kolla upp det.
Tack för tipset och exemplet!

mvh
Love