Re: Flytta /home

I filen /etc/passwd står varje användares hemkatalog. I den kan du ändra
antingen för hand eller med något grafiskt hjälpmedel. Kopiera katalogen
dit där du vill ha den, och ändra sedan i filen. Användaren bör väl
helst vara utloggad under tiden.

Om du vill ha alla hemkataloger samlade under /home kan du göra en
symbolisk länk som pekar på katalogen på den nya hårddisken.

info mount
info passwd
info ln

--