Re: Re: ssh-tunnel och brandväggsregler

Hej

Skall se om jag forstar dig korrekt, men ar inte problemet just webserver.com?

Ar det inte
ssh -L 8080:localhost:5000 user@webserver.com
allternativt
ssh -L 8080:192.168.10.15:5000 uesr@webserver.com

Du behover nog ocksa tillata localhost alternativt webserver.com att komma at den interna adressen i iptables

ssh -L 8080:webserver.com:5000 user@webserver.com
ger dig en tunnel mellan port 8080:extern ip & 5000:extern ip

/ Patrik