Re: Mängder av skräpbrev

On Mon, Sep 22, 2003 at 11:15:10AM +0200, Joakim wrote:
> Samma här har fått ca 350 stycken fejkade windows update mail, såntur är
> använder jag både ett bra os och mailserver mailklient på mina
> maskiner...

Själv hackade jag ihop följande procmail filter (jag har mer processor- än hack-tid :-)
som gör att jag slipper se mängderna med W32.Swen.A@mm

:0B
* AAA2AAAAA4fug4AtAnNIbgBTM0hVGhpcyBwcm9ncmFtIGNhbm5vdCBiZSBydW4gaW4gRE9TIG1v
{
        :0c:
        /dev/null
        :0i
        | /bin/false
}

lägg in i .procmailrc och alla swen hamnar i /dev/null eftersom binärens
innehåller strängen AAA2...1v.

Inga garantier, om det går sönder får du behålla båda delarna och
installera det inte i närheten av kärnkraftverk, intensivvårdavdelningar
eller dylikt.

/jp
--
 jens persson         #   Our informal mission is to improve the love
 <jens@persson.cx>    #                  life of operators worldwide.