Re: Mängder av skräpbrev

On Mon, Sep 22, 2003 at 11:21:33AM +0200, Fredrik Persson wrote:
> Berätta gärna lite om den där "extra konfigureringen" är du snäll,
> jag sitter precis och försöker få till det... (jag har kört sa-learn
> på min folder med cirka 1000 spam-mail, men den missar lik
> förbannat)

Jag har för mig att problemet är att spamassassins default regler inte
sätter tillräckligt höga poäng för bayes filtret.

Personligen bytte jag från spamassassin till bogofilter, eftersom
spamassassin tog alldeles för lång tid att parsa mail på min p133a...
(och det efter jag bytt till spamd/spamc)

Bogofilter missade den första drösen av 'mail undeliverable', men nu
tar den alla efter att jag berättat för den att det är spam...

//F

--
To segfault is human; to bluescreen moronic.