Re: Om att svara till listan

Mattias Östergren <spikboll@gmx.net> writes:

> Kan det verkligen vara nödvändigt?
> I sylpheed är det bara att använda reply to -> mailing list.
> Rätt adress får programmet från någon av dessa headers, antar jag:

Det finns massvis med mailinglistor som är intressanta, men som man
bara postar i litegrann eller är bara intresserad av att skumma
igenom. De läser jag hellre via news, t.ex. den här listan.
newsgruppsnamnet är gmane.linux.debian.user.swedish - hur
mailnewsbryggan fungerar kan läsas på http://www.gmane.org/

Det känns som om news fortfarande fungerar bäst för diskussionslistor.

--
___\ Jon Åslund