Re: Verifiering av paket misslyckas vid installation.

Hmm, här kan man visst inte bara trycka på "Reply" och vänta sig att svaret
skickas till listan.

söndagen den 16 mars 2003 15:20 skrev Björn Persson:

> Ja, Debsig-verify var installerat. Jag tycker mig minnas att det redan var
> valt när installationsprogrammet först startade Dselect åt mig, men jag kan
> minnas fel. Jag fick aldrig någon fråga om att konfigurera någon policy.
>
> Katalogerna /etc/debsig/policies och /usr/share/debsig/keyrings var tomma,
> vilket torde förklara att verifieringen misslyckades. "dpkg-reconfigure
> debsig-verify" tycktes inte göra något särskilt, men efter att ha
> avinstallerat Debsig-verify kan jag nu installera andra paket.
>
> Tack för hjälpen! Nu måste jag bara lista ut hur jag ska få Debsig-verify
> [...]

Sedan jag skrev ovanstående har jag börjat misstänka att det inte är någon
idé att konfigurera Debconf-verify. Paketen tycks inte vara signerade. Inte
ens i en säkerhetsuppdatering från security.debian.org hittade jag någon
signatur. Ska det vara så, eller har jag missat något igen?

Björn Persson