Re: Stora problem med Promise Ultra 100 TX2 (PDC20268)

> Fredrik Persson wrote:
> [shared IRQ-problem]

> En ful workaround är att sätta diskarna på samma kanal (som master/slave).
> Ja, det blir sämre prestanda när diskarna accessas simultant men jämfört
> med att datorn fryser i flera sekunder är det ju en avsevärd förbättring.

Jo, hehe, jag vet. En ännu fulare workaround är att klämma dit ett
Ultra100-kort till (jag har två stycken liggande) och bara köra en disk/kort.

Men jag har liksom givit mig själva faan på att det ska funka... Linux i
allmänhet, och Debian i synnerhet, är ju bäst på allt, eller hur? Då kan ju
inte en liten sketen IDE-kontroller komma här och sabba hela min världsbild!

Men tack ändå!

/Fredrik