GIVEN UP [WAS: Re: Stora problem med Promise Ultra 100 TX2 (PDC20268)]

Hej alla ni som försökt hjälpa till med mitt Promise Ultra 100TX2-problem.
Jag tänkte bara berätta hur det gick.

I min gamla Pentium 166-burk från 1995, med ett moderkort från
HejKomOchHjälpMig i bortre Mongoliet, klarar inte Promise Ultra-kortet att ha
en disk på varje kanal, utan ger skumma IRQ-fel som fryser hela maskinen.

På ett modernt moderkort uppkommer inte felet, och därför har jag gjort
bedömningen att i princip ingen annan än jag är intresserad av att fixa
drivrutinen.

Men som sagt, tack ni som kommit med glada tillrop.

En sista fråga; är det generellt sett önskvärt att påpeka sådana här saker
till t.ex. de personer som sitter och utvecklar drivrutinerna? Ska jag maila
maintainern av aktuell modul och berätta att hans grejer inte funkar på min
urgamla maskin?

/Fredrik Persson