Re: Existerar debian-l10n-swedish?

On Mon, 3 Nov 2003 18:23:08 +0100 (CET), Peter Karlsson
<peter@softwolves.pp.se> posted to debian-user-swedish:
 > era+debian@iki.fi:
 > Det har säkert blivit fel av bara farten, många språk har
 > lokalanpassningslistor, men inte svenska.
 > Just nu är det rätt så oorganiserat, tror jag. Jag har själv hand om
 > www.debian.org, dpkg och apt. Jag hade hand om gamla
 > installationsprogrammet (boot-floppies), men vem som översätter det nu
 > har jag inte så bra koll på. Jag ser inte något problem med att sådana
 > här frågor tas upp här på listan. Rena översättningsfrågor kan även
 > ställas på Translation Project:s sv@li.org, där många översättare
> [...]

Filen i URLen däruppe innehåller ett och annat som jag tycker är skumt
men min snabba och oinitierade bedömning är att det antagligen rör sig
om återanvända strängar från äldre översättningar, åtminstone delvis.

Filen är en sammanställning av de andra filerna i katalogen. Av dessa
verkar följande vara mer eller mindre nya översättningar.

STATUS.utf8.txt i samma katalog innehåller (UTF ändrade till Latin-1):

  debian-installer/anna: 2t12f2u  [Martin Sjögren]
  debian-installer/main-menu: 1t3f3u  [Martin Sjögren]
  debian-installer/retriever/choose-mirror: 6t17f57u  [Martin Sjögren]
  debian-installer/retriever/floppy: 0t1u  [Martin Sjögren]
  debian-installer/tools/netcfg: 30t8f17u  [David Weinehall]
  debian-installer/utils: 1t2f  [Martin Sjögren]

En sak som stack mig i ögat t.ex. i anna var det här:

  "Notera att om du väljer en modul som kräver andra moduler kommer de "
  "modulerna också installeras."

Det saknade infinitivmärket uppfattar åtminstone jag som störande.
Finns det några grundläggande riktlinjer någonstans för hurudana
konstruktioner som rekommenderas eller bör undvikas?

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/
cat | more | cat<http://www.iki.fi/era/unix/award.html>http://www.debian.org/