Re: Existerar debian-l10n-swedish?

tis 2003-11-04 klockan 10.59 skrev era+debian@iki.fi:
>   debian-installer/anna: 2t12f2u  [Martin Sjögren]
>   debian-installer/main-menu: 1t3f3u  [Martin Sjögren]
>   debian-installer/retriever/choose-mirror: 6t17f57u  [Martin Sjögren]
>   debian-installer/retriever/floppy: 0t1u  [Martin Sjögren]
>   debian-installer/tools/netcfg: 30t8f17u  [David Weinehall]
>   debian-installer/utils: 1t2f  [Martin Sjögren]

De här är jättegamla och eländiga. Jag började lite löst med
översättningarna men insåg att det tog redan mycket tid att *utveckla*
fanskapet. Jag skulle bli jätteglad om någon tog på sig att översätta
debian-installer till svenska, för det är ingen som gör det just nu. Jag
ställer gärna upp på att korrekturläsa och komma med kommentarer (och
svara på tekniska frågor).

> Finns det några grundläggande riktlinjer någonstans för hurudana
> konstruktioner som rekommenderas eller bör undvikas?

Nej. Fixa gärna. ;-)

/Martin
--
Martin Sjögren