Re: Existerar debian-l10n-swedish?

era+debian@iki.fi:

> I filen <http://people.debian.org/~barbier/d-i/l10n/sv/sv.po> står
> det att svensk lokalisering sköts av teamet debian-l10n-swedish men
> någon sådan sändlista finns inte

Det har säkert blivit fel av bara farten, många språk har
lokalanpassningslistor, men inte svenska.

> Vart skall man vända sig om man vill diskutera lokaliseringsarbetet
> och/eller skicka in egna bidrag?

Just nu är det rätt så oorganiserat, tror jag. Jag har själv hand om
www.debian.org, dpkg och apt. Jag hade hand om gamla
installationsprogrammet (boot-floppies), men vem som översätter det nu
har jag inte så bra koll på. Jag ser inte något problem med att sådana
här frågor tas upp här på listan. Rena översättningsfrågor kan även
ställas på Translation Project:s sv@li.org, där många översättare
håller hus, inte bara de från Translation Project, utan även t.ex
folket från Gnome.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/