Re: Konfiguration av Exim

On Wed, Oct 22, 2003 at 01:30:22PM +0200, Peter Carlsson wrote:

> Hej!
>
> Vad jag har förstått så ska inte detta behövas. Å andra sidan så
> tycker jag detta är väldigt rörigt över huvud taget... Kanske
> klarnar när jag väl fått ordning på grejerna...
>
> /Peter

Nej behövs gör det inte, du kan låta exim skicka e-post direkt ut på
internet. Problemet är att många e-postsystem (till exempel de jag
sköter) inte accepterar e-post direkt från uppringda förbindelser
eftersom de ofta skickar mycket spam och/eller virus. Sedan är det så
att många isp:er inte tillåter trafik på port 25 in och ut.

För mer info om e-post och uppringda system se
http://mail-abuse.org/dul/intro.htm

/jp

--
 jens persson         #        I met someone who looks a lot like you
 <jens@persson.cx>    #                    She does the things you do